پینارپینار، تا این لحظه: 12 سال و 25 روز سن داره

✿✿✿ پینار کوچولو ✿✿✿

قوانین پینارکی در پنج ماهگی

1391/6/28 15:29
406 بازدید
اشتراک گذاری

پینار کوچولو برای کسایی که دوستش دارن یه درد و دل کوچولو گذاشته:

1.لطفا وقتی من جایی میرم ، زودی نیایین منو بغل کنید .آخه من هنوز خیلی کوچولویم و می ترسم. بذارین یه کم بشینم بغل مامان و بابام و باهام حرف نزنین بعد کم کم و مرحله مرحله پیش برید. آخه وقتی منو میگیرید من کلی می ترسم و همش تا صبح نمی تونم بخوابم و از جام می پرم. ناراحت

2.لطفا منو نبوسید . باور کنید من همتو دوست دارم و می دونم شما هم دوستم دارید ولی وقتی بوسم می کنید جای بوستون جوش در میارم. آخه پوست من هنوز خیلی حساس هست. خجالت

3 . لطفا به من خوراکی و غذا  تعارف نکنید آخه من هنوز بزرگ نشدم که وقتی بزرگ شدم همه چی می خورم خیالتون راحت.نیشخند

niniweblog.com

ببینید اینم سندش :شما که نمی خواهید من مریض بشم نه؟؟؟بغل

 

1.یک دندانپزشک تاکید کرد کسانی که دندانهای پوسیده دارند سعی کنند از بوسیدن نوزادان خودداری کنند چرا که این باکتری با بزاق آنها وارد دهان نوزاد می شود و تا آخر عمر با او می ماند.

2.به گفته دکتر توسلی، گاهی اوقات به دلیل  بوسیدن نوزاد گونه‌هایش سرخ می‌شود در این باره باید گفت که اصلا بوسیدن نوزاد کار درستی نیست؛ چرا که سیستم ایمنی نوزاد هنوز آنقدر قوی نشده که بتواند با آلودگی‌های محیطی مبارزه کند و ممکن است منتقل شدن حتی یک پرز بالبان ما یا اسانس عطری که زده‌ایم باعث بروز آلرژی یا انتقال بیماری شود. دکتر توسلی می‌گوید: حتی بوسیدن دست و پای نوزاد هم درست نیست، چرا که نوزادان ممکن است دست و پای خود را نیز در دهان بکنند. اگر گونه‌های فرزندتان در اثر بوسیدن سرخ شد، می‌توانید با کمی چرب کردن بهبود بخشید و عمل بوسیدن را تکرار نکنید،  هیچ‌گونه تماسی که احتمال انتقال آلودگی وجود دارد نباید برقرار شود؛ چرا که گاهی ممکن است ما بیمار باشیم و ندانیم که بیماریم یا در دوره نقاهت به سر می‌بریم و هنوز فاکتور منتقل‌کننده بیماری در بدن ما وجود دارد، به‌رغم این‌که علائم خود بیماری از بدن ما رفته است.

3. راضیه منتظری لیسانسه پرستاری فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران : توجه داشته باشید که بوسیدن نوزاد کار بسیار اشتباهی است حتی تنفس شما می تواند به این غنچه نوشکفته حساس صدمه بزند پس به خاطر این گل بهشتی اجازه ندهید کسی کودک را ببوسد  حتی دستش را زیرا امکان دارد کودک دستش را بخورد.

4  .بررسی ها نشان داده مهر و محبت و بوسه های مادرانه(چون مادر به بچه شیر می دهد و از این طریق پادتن بیماری ها را نیز به او منتقل می کند. و بوسیدن فرزندش اشکال ندارد) هورمون های استرس کودک را کاهش می دهد و مادرهای مهربانی که فرزندشان را زیاد می بوسند با این کار فواید بهداشتی بسیار زیادی برای فرزند دلبندشان فراهم می کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که تجربه های اولیه دوران کودکی می تواند از طریق تاثیر بر احتمال التهاب مزمن در بدن و واکنش سیستم ایمنی که خط مقدم دفاع بدن در برابر بیماری هاست، اثر ماندگاری بر سلامت بدن داشته باشد. این مطالعه نشان می دهد در آغوش گرفتن، بوسیدن و ابراز محبت توسط مادران می تواند به کاهش استرس کودک و فرونشاندن هورمون هایی که در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند، کمک کند.

 



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

خاله فیروزه(مامان الینا)
28 شهریور 91 20:40
آخ گفتی خاله جونم...حرف دل الینا هم همیناست
خاله جون
4 مهر 91 15:48
اي جوووون ماشالا دوست داريد يه آلبوم از عكساي شنگ جوجوتون داشته باشيد؟ به وبلاگ من سر بزنيد
یاسی
13 مهر 91 20:08
عزیزم ...خیلی دخترت نازه ... بوس